Gevonden worden met ingetikte zoekopdrachten in Google. Dat kunstje hebben veel bedrijven de afgelopen jaren goed onder de knie gekregen. Met een goede SEO (Search Engine Optimalisatie) en SEA (Search Engine Adverteren) strategie sta je als bedrijf fijn hoog in de zoekresultaten van Google.

20% van mobiele zoekopdrachten is ingesproken

In 2016 was bij Google 20% van de mobiele zoekopdrachten ingesproken. Dat was voor ons best een eye-opener. Dus 80% zoekt met een mobiel toestel via een ingetypte opdracht. Inspreken en intypen van een zoekopdracht blijkt anders te zijn. Dat vergt een analyse op de vindbaarheid van jouw bedrijf via een ingesproken zoekterm. En mogelijk voor een aanpassing van jouw SEO strategie.

Wordt jij al gevonden met ingesproken zoekopdrachten?

Emerce heeft vandaag een interessant artikel geplaatst over ‘voice search‘. Paul Schram heeft dit artikel geschreven. Een aanrader om te lezen en een mooie start om voor jezelf te bepalen of jouw SEO strategie nog voldoende werkt.