Privacywetgeving ook voor BTB marketeers

Privacywetgeving ook voor BTB marketeers

Erwin 2 comments
Nieuws

Voor marketeers die direct marketing campagnes doen in de consumentenmarkt is privacywetgeving al lang gesneden koek. In de bedrijvenmarkt (business-to-business of BTB) kunnen marketeers nog volop acquisitie doen en klanten aanbiedingen geven zonder al te veel regels.

Dat gaat veranderen met nieuwe Europese regels voor het verwerken van persoonsgegevens. Op 14 april 2016 zijn deze aangenomen in het Europees Parlement. In 2018 moeten deze regels ook in Nederland zijn geïmplementeerd. Kort komt het er op neer dat bedrijfsgegevens ook onder persoonsgegevens gaan vallen. Voor meer informatie lees het artikel op Marketingfacts van Edwin Vlems.

2 Comments

Jeroen

mei 16, 2016 om 3:26 pm

Dit gaat zeker veel betekenen voor de email adressen die je nu vergaart bij werving. De opt-ins moeten dan goed worden verzameld.

 

    Erwin

    mei 17, 2016 om 11:56 am

    Inderdaad Jeroen. Bij het klant worden, is verzamelen van de juiste opt-ins nodig. Dus waar ga je een email adres voor gebruiken?