Email customer lifecycle, de CoolCat case

Email customer lifecycle, de CoolCat case

Erwin One comment
Nieuws

Email marketing lijkt door al het social media geweld passé te zijn. Niets is minder waar. Kledingmerk CoolCat bewijst het tegendeel. Zij wisten een omzetgroei van 300% te realiseren uit email marketing activiteiten. De case is beschreven op emerce door Michael Linthorst van Copernica Marketing Software.

Segmentatie in 4 eenvoudige groepen

Het meest interessant in het artikel op emerce is de segmentatie van het email bestand in vier eenvoudige groepen:

  1. actieve klanten
  2. inactieve klanten
  3. actieve leads
  4. inactieve leads

Groep 1 en 2 zijn bekend in het customer lifecycle denken. Vooral de segmentatie van de prospects in twee groepen biedt nieuwe kansen voor acquisitie. De segmenatie is puur gebaseerd op gedrag. Het kan dus zijn dat een groep uit verschillende sub segmenten bestaat als je kijkt naar sociaal demografische variabelen. Maar dat maakt deze segmentatie in 4 groepen juist zo overzichtelijk.

One comment

Sanne

oktober 4, 2016 om 9:03 pm

Overzichtelijk die verdeling in vier groepen.